афротурист

Новости лицея

Аналіз дистанційного навчання

distance-learning

 

Аналіз дистанційного навчання
загальноосвітнього політехнічного ліцею ІІ-ІІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області

 

На період карантину керівництво Ізмаїльського політехнічного ліцею розробило план роботи дистанційного навчання, а саме:
- організація контактної роботи учнів і педагогічних працівників виключно в електронному інформаційно-освітньому середовищі, що включає в себе зворотний зв'язок з усіма учасниками освітнього процесу;
- використання різних освітніх технологій, що дозволяють забезпечувати взаємодію учнів та вчителів опосередковано, на відстані із застосуванням багатьох прийомів електронного навчання;
- забезпечення етапів навчання педагогічного колективу щодо нових сучасних сервісів для підвищення рівня компетентності та цифрової здатності, застосування інформаційних технологій віддаленої роботи з учнями;
- організація веб-конференцій з адміністрацією, класними керівниками та колективом навчального закладу для вироблення чітких кроків вибудовування стратегії роботи дистанційного навчання з урахуванням технічних можливостей та рівня підготовки вчителів;
- охоплення всіх педпрацівників (вчителі, практичний психолог, соціальний педагог) політехнічного ліцею в додатку-месенджері Вайбер для швидкого обговорення, реагування та вирішення питань, пов'язаних з дистанційним навчанням;
- розробку навчального контенту й розміщення завдань для учнів на сайті ліцею та в вайбер-групах класів;
- надання вказівок щодо встановлення та налаштування програмного забезпечення для всіх учасників навчального процесу, розподіл обов’язків серед відповідальних осіб за прийом, обробку та передачу інформації від вчителя до учня.
Все це призвело до вибудовування нової освітньої траєкторії згідно із затвердженим розкладом уроків (відкориговано під умови карантину), навантаженням вчителів та перебудовою процесу навчання від традиційної класно-урочної системи до, так званого, адаптивного навчання - коли учень, віддалено від навчального закладу, отримує різні рекомендації щодо темпу навчання, обробки значних обсягів навчального матеріалу з метою якісної підготовки та недопущення перевантаження.
Основними цифровими сервісами для організації дистанційного навчання були обрані програми Zoom і Google Classroom. Дані програми було вирішено задіяти вчителями не випадково. Наприклад, в Google Classroom можна створити в два кліка свій «клас», в якому хто завгодно (кому вчитель надає код доступу) може стати частиною класу. Наш досвід роботи показує, що практично всі аспекти навчання можуть бути реалізовані через онлайн-ресурси на базі хмарного Google Classroom:
Класна Робота: Classroom надає платформу для публікації матеріалів в мережі. Вчителі завантажують в Classroom навчальні матеріали та презентації з теоретичною інформацією, а також завдання для перевірки знань. Тобто здійснюється такий саме процес, як в звичайному класі, тільки віртуально. Фактично в хмарі є матеріали всіх класних робіт, пояснення вчителів, посилання на інші ресурси мережі інтернет (YouTube, інтерактивні сайти, соціальні мережі тощо). Для контролю за якістю навчання у вчителів завжди є доступ до документів, що опрацьовують учні.
Дискусії в класі: Google Classroom має також секцію для коментарів, в якій всі учні класу можуть задати питання, а вчитель моментально отримує повідомлення про такі питання - щось на зразок публічного чату, але є й індивідуальні чати учень-учитель. В вільний час учитель може відповісти на коментарі з будь-якого віддаленого місця.
Домашнє завдання: Як класну, так і домашню роботу можна відправити й перевірити онлайн. Коли учень закінчує домашнє завдання й публікує його в Google Classroom, інформація про це відразу відправляється вчителю. Навіть час фіксується (більшість робіт треба надати до певного дедлайну). При наближенні такого дедлайну система надсилає нагадування - теж корисна послуга. Учитель не тільки може оцінити роботу, але ще й залишити коментарі та пропозиції щодо її поліпшення.

Тести: Більшість тестів проходять на комп'ютерах - в усіх класах практично з усіх предметів. У Classroom завдяки Google Forms також можна створити окремий тест, що буде ідентичний до тесту в класі. Якщо турбують ризики списування, то вчителі можуть заздалегідь визначити час, коли всі одночасно здають тест, що дає можливість «стежити» за чистотою тестування.
Програма Zoom - це сервіс для проведення відеоконференцій, онлайн-зустрічей та дистанційного навчання учнів. Організувати зустріч може будь-хто, створивший обліковий запис. Безкоштовний обліковий запис дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин (на період карантину - безліміт) і з кількістю учасників до 100 чоловік.
Програма відмінно підходить для індивідуальних та групових занять; учні мають можливість заходити як з комп'ютера, так і з планшета або телефону. До відеоконференції може підключитися будь-хто, маючий посилання, або ідентифікатор конференції. Захід можна запланувати заздалегідь, а також зробити повторне посилання, тобто для постійного уроку в певний час можна зробити одне й теж посилання для входу.
 

 

Переваги програми Zoom:

1. Відмінна якість зв'язку.
2. Відео та аудіо зв'язок з кожним учасником. У організатора є можливість вимикати/вмикати мікрофон, а також вимикати відео та запитувати включення відео у всіх учасників. Можна увійти в конференцію як учасник з правами тільки для перегляду.
3. Можливість ділитися екраном (screensharing) вже зі звуком. Демонстрацію екрану можна поставити на паузу. Більш того, можна ділиться не всім екраном, а тільки окремими додатками, наприклад, включити демонстрацію браузера. В налаштуваннях можна дати всім учасникам можливість ділитися екранами або включити обмеження, щоб робити це міг тільки організатор.
4. Можливості інтерактивної дошки дозволяють легко й швидко перемикати демонстрацію екрану на дошку. Можна учнів розділити на пари й групи та розподілити їх в окремі кімнати - сесійні зали (міні-конференції), де вони будуть спілкуватися тільки один з одним, інші їх не будуть ні бачити, ні чути. Кількість кімнат визначає вчитель, учасників можна розподілити автоматично або вручну. У організатора є можливість ходити по кімнатах та перевіряти результати роботи. Також можна переміщати учасників з кімнати в кімнату.
5. Використання інструменту олівець. Під час демонстрації екрану є інструмент "Коментувати" (Co-annotation), тобто можна малювати, виділяти, стирати тощо. Це можуть робити як учитель, так і учні.
Завдяки цим двом сервісам здійснюється змішаний тип навчання, тобто, така навчальна методологія, викладання й підхід, які поєднують в собі традиційні методи роботи у віртуальному класі з комп'ютерною опосередкованою діяльністю. Змішане навчання дуже часто називають гібридним навчанням. Гібрид являє собою поєднання нової, передової технології зі старою технологією та створення інновації до неї. Сильною стороною такого навчання є комбінація різних технологій в один інтегрований навчальний підхід. Змішане навчання дозволяє зробити набагато більше та з меншими витратами. Це відноситься до будь-якого поєднання традиційного та дистанційного навчання, де вчитель отримує можливість завдати індивідуальний вектор розвитку для кожного учня, покращити контроль за його діяльністю, а учень отримує можливість виконання багатьох кроків щодо реалізації індивідуального шляху навчання. Однак, як відзначають багато педагогів, тільки педагогічна майстерність щодо вмілого проектування та використання змішаного навчання дозволить уникнути дискомфортних умов для всіх учасників навчального-виховного процесу.

Отже, адміністрація ІПЛ впевнена: карантин - відмінний шанс зробити освітнє середовище ліцею більш технологічним і прогресивним.

Заходи дистанційного навчання:

1. З 12.03.2020 р. по теперішній час навчально-виховний процес в загальноосвітньому політехнічному ліцеї ІІ-ІІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області здійснюється у відповідності до затвердженого розкладу занять на ІІ семестр 2019/2020 навчального ріку з урахуванням дистанційного навчання:
1. наказ від 12.03.2020 р. № 38–З «Про тимчасове припинення навчально-виховного процесу»;
2. наказ від 19.03.2020 р. № 39-З «Про роботу закладу у період карантину»;
3. наказ від 25.03.2020 р. № 40-З «Про додаткові заходи щодо роботи під час карантину»;
4. наказ від 30.03.2020 р. № 41–З «Про установлення карантину»;
5. наказ від 22.04.2020 р. № 45–З «Про проведення моніторингу знань учнів 5-10 класів під час карантину»;
6. наказ від 27.04.2020 р. № 46–З «Про проведення тренувальних контрольних робіт у 11-х класах» (підготовка випускників до ЗНО).
Матеріали з навчальних предметів оприлюднюються на сайті ліцею http://www.ipl.net.ua/, розділ «дистанційне навчання», підрозділи «завдання на період карантину з 12.03.2020 по 11.04.2020», «завдання на період карантину з 13.04.2020».
2. Адміністрацією ІПЛ на початку карантину організовано навчання вчителів щодо використання освітніх платформ Zoom і Google Classroom; консультації з питань удосконалення методики використання зазначених платформ здійснюються постійно.
3. Адміністрацією ІПЛ у відповідності до річного плану роботи закладу 11.04.2020 р. проведено педраду за допомогою платформи ZOOM з наступних питань:
1. Про дистанційне навчання 2020 та виконання планів та програм (з досвіду роботи адміністрації, вчителів).
2. Про оформлення шкільної документації за період карантину.
3. Про деякі питання щодо проведення моніторингу знань (на виконання річного плану роботи).
4. Про закінчення 2019-2020 навчального року.
5. Про підготовку до нового 2020-2021 навчального року.
6. Питання господарської діяльності ліцею.
4. Класними керівниками ліцею під час карантину проведено:
4.1. Виховні години та профілактичні бесіди (платформа Zoom) з учнями за темами:
"Про організацію дистанційного навчання."
"Пандемія коронавірусу. Як захистити себе."
"Як організувати свій навчальний час під час карантину."
"Правила розподілу фізичного та розумового навантаження."
"Як виховувати самоорганізацію та самодисципліну під час дистанційного навчання."
"Здорове оточення - запорука психологічної безпеки під час карантину."
"Як організувати дозвілля у моєї родині. Обмін думками."
"Комплексний інструктаж з ТБ з різних питань під час знаходження вдома."
4.2. Батьківські збори за темами:
"Як допомогти дитині у навчанні під час карантину."
"Інтерактивна взаємодія он-лайн між учасниками освітнього процесу."
"Ознайомлення батьків з наказами щодо організації дистанційного навчання у політехнічному ліцеї. Поради щодо методів та способів організації навчання вдома."
5. Охопленість учнів ліцею дистанційною формою навчання складає 100%.

 Директор                                                                                                                                                                                      О.Г.Сіраєва

 

 

sadiogorod.net

logo-educlub-11-e1393321681180

Національна гаряча дитяча лініяНаціональна гаряча лінія